אנימטור עצור! כך תוכל להתעצם בתחום האנימציה
מייק ויסמאייר ואלפרדו קסאנו מדברים על הכשרת אנימטורים דו מימדיים
בעידן של היום, כמעט הכל ניתן לעשות באינטרנט – כולל לימוד מיומנויות אנימציה!
CG Spectrum הוא בית ספר לאנימציה מקוונת, אפקטים חזותיים, ציור דיגיטלי ופיתוח משחקים המעורר השראה ומכין את הדור הבא של אמנים.
הקורסים שלהם הם 100% מקוונים, והסטודנטים מקבלים חונכות אישית על ידי אנשי מקצוע בתעשייה שעבדו באולפנים גדולים בכל רחבי העולם.
פגשנו שניים מהמנטורים של CG Spectrum, מייק ויסמאייר ואלפרדו קסאנו, כדי ללמוד על הקריירה שלהם וכיצד הם מתעלים את הידע שלהם להוראת תלמידי אנימציה.
מייק הוא מנטור אנימציה דו-ממדית, עם קרדיטים בולטים בסרטים עלילתיים, כגון פוקהונטאס, הגיבן מנוטרדאם ופנטזיה 2000.
אלפרדו הוא אנימטור דו-ממדי ואמן תכנון שעבד כאנימטור ראשי באולפני הספא עבור הסרט העלילתי קלאוס במדריד, כמו גם Cartoon Saloon, Cartoon Network, Wish Films ו-Brownbag Films Manchester, בין יתר אולפני האנימציה בתחום.
מה נתן לך השראה להמשיך בקריירה באנימציה?
מייק ויסמאייר:
ההתעניינות שלי התחילה בסביבות גיל 8, כשמשפחתי עברה ללוס אנג’לס.
כשגרתי שם, התוודעתי לעובדה שסרטים נוצרו שם בעיר, וגם יצא לי לטיול הראשון שלי בדיסנילנד.
כל כך נדהמתי מהטיול הזה לדיסני שהשתמשתי בחסכונות שלי לקניית ספר, אמנות וולט דיסני: ממיקי מאוס לממלכת הקסם.
קראתי את הספר הזה במלואו, למדתי את ההיסטוריה של האנימציה ואת הקסם מאחורי פארקי דיסני.
זה נתן לי השראה להתחיל לצייר, ולכן התחלתי בהעתקת תמונות מהספר.
עשיתי את זה במשך שנים, עד שהציור הוביל אותי בסופו של דבר ללמוד במכון לאמנות ברנדס ברסדה, קליפורניה.
אלפרדו קסאנו:
למרות שאני לא זוכר את הרגע המדויק שבו התעניינתי באנימציה, אני חושב שהעניין שלי בתחום היה כנראה בהשראת אבא שלי.
הוא שחקן תיאטרון, ויש לו תשוקה לקולנוע.
גדלתי וצפיתי בהרבה קולנוע, ואבא שלי לימד אותי לצייר בגיל צעיר מאוד.
ציירתי הרבה לפני שהספקתי לכתוב, והאהבה הזו לציור נתנה לי השראה לרצות להיות אנימטור.
איך התחילה הקריירה שלך באנימציה?
מייק ויסמאייר:
אחרי שסיימתי את לימודיי במכון לאמנות ברנדס, הלכתי לעשות עוד דברים.
רק עשור לאחר מכן פתחתי ברצינות בקריירת האנימציה.
התחלתי להגיש מועמדות לתפקידים, כולל כאלה בדיסני.
זה היה החלום שלי לעבוד עבור דיסני, אבל לא נכנסתי מיד.
הגשתי מועמדות שלוש פעמים במהלך כמה שנים, עד שלבסוף קיבלתי את התפקיד כשותף בפוקהונטס (1995).
לאורך הקריירה שלי עבדתי בדיסני, בהפקות אחרות ברחבי העולם, וגם לימדתי המון.
זה מה שהוביל אותי להדרכה ב-CG Spectrum.
אלפרדו קסאנו:
המשכתי לקריירה במוזיקה עד שהבנתי שאני רוצה להתמקד בקריירה שיש בה קצת יותר יציבות.
אז אחרי כמה שנים במוזיקה, חזרתי לחלום ילדותי להיות אנימטור.
התחלתי ללמוד אנימציה די מאוחר.
לאחר בית הספר לאנימציה, התחלתי לעבוד מיד – ותוך חודשים הייתי בסרט העלילתי הראשון שלי:
הסוד של קלס (2009). נמשכתי לפרויקט ההוא כי הוא נוצר באמצעות אנימציה מסורתית (עיפרון ונייר!), ואז היה קשה למצוא פרויקטים שנעשו ב-2D.
מלבד הסוד של קלס ושיר הים, רוב העבודות שלי היו באנימציה בטלוויזיה.
מכיוון שדו-ממד באיכות גבוהה זקוק להרבה עבודת ציור מייגעת, היה קשה למצוא פרויקטים דו-ממדיים שנעשו כך.
רוב ההפקות היו תלת מימדיות או חתוכות.
זו הסיבה שאחד משיאי הקריירה שלי עד כה היתה העבודה על קלאוס (2019).
קלאוס היה חוויה כל כך מדהימה כי הצלחתי לבצע הנפשה ב-2D ברמת האיכות שתמיד רציתי.
מלבד הפרויקטים האלה, עבדתי בתור סטוריבורד, ועבדתי גם כמורה וכמנטור, כולל ב-CG Spectrum.
איך לדעתך ייראה העתיד של אנימציה דו-ממדית?
מייק ויסמאייר:
הזמן שלי בדיסני הסתיים בסביבות שנת 2000, אז דיסני סגרה את מחלקת האנימציה המסורתית שלה.
זה היה הרסני עבורי, ועבור הקולגות שלי.
באותו רגע, עתיד הדו-ממד הרגיש לא בטוח.
אבל 2D מעולם לא נעלם.
למרות שאולפנים גדולים כמו דיסני ודרימוורקס העבירו את המיקוד שלהם לתלת מימד, רבים מהאולפנים הקטנים המשיכו ליצור סרטים באמצעות אנימציה מסורתית.
בגלל שהסרטים האלה נוצרו על ידי אולפנים קטנים יותר, הם היו פחות במיינסטרים.
העובדה שקלאוס קיבל כל כך הרבה תשומת לב ראויה מצביעה על כמה טוב 2D עדיין מצליח במיינסטרים.
לראות את הצלחתו נתן לי תקווה חדשה שנראה עוד סרטי 2D בתקציב גדול בעתיד.
אנימציה מצוירת ביד הופכת שוב לאטרקטיבית יותר.
אלפרדו קסאנו:
האנימציה המסורתית בהחלט לא הלכה לשום מקום.
קלאוס הראה שדו מימד, במיוחד כאשר הוא נעשה באיכות גבוהה, הוא מדיום מושך להפליא, ואינו מרגיש “ישן” כלל.
למעשה, סרטי דו-ממד מזדקנים טוב יותר מאשר סרטי תלת-ממד, ולדמויות יש ביצועים אורגניים יותר.
יש אנשים שאומרים שקלאוס למעשה מצביע על קאמבק דו-ממדי, ואני כן חושב שאולי נראה את האנימציה המסורתית מתעוררת מחדש.
אבל, אני חושב שזה עשוי להתעורר מחדש בפורמט קצת היברידי, שבו יהיה יותר ויותר קשה להבדיל בין דו-ממד לתלת-ממד, הודות לטכניקות תאורה ואסדות תלת-ממד טובות יותר.
אם אתה אנימטור בארגון גדול שזקוק ליותר מ-20 רישיונות, השאר פרטים ונשמח לסייע לך במהלך הרכישה:
כל השיעורים של CG Spectrum הם מקוונים. אילו יתרונות יש ברכישת השכלת אנימציה בפורמט המקוון?
מייק ויסמאייר:
אני מוצא שהוראה באינטרנט מספקת לי יותר זמן איכות עם התלמידים.
זה קצת אירוני, כי אתה עשוי לחשוב שלהוראה באינטרנט היא לא אישית, מכיוון שהיא וירטואלית.
אני חושב שההבדל נעוץ בכך שהשיעורים המקוונים שלי קטנים, וזמן השיעור שלנו מאוד ממוקד.
זה מאפשר לי להכיר את התלמידים הרבה יותר טוב, ונותן לי את האפשרות להדריך אותם באמת.
חונכות היא היבט חשוב כל כך בתעשיית האנימציה.
ברוב משרות האנימציה שלי, הייתה סביבה של חונכות טבעית.
אמנים מלמדים אחד את השני ואנימטורים חולקים סצנות מבחן זה עם זה, זה כל כך חשוב בשטח.
עם השיעורים המקוונים הקטנים ב-CG Spectrum, אני מסוגל ליצור סביבת חונכות מעין זו.
אני יכול להתאים את השיעורים שלי לצרכים של אותם תלמידים, מה שלדעתי מועיל להם במיוחד.
אלפרדו קסאנו:
אני חושב שאחד היתרונות העיקריים של סביבת הלמידה המקוונת הוא הנגישות.
מכיוון ש-CG Spectrum הינה פלטפורמה מקוונת, תלמידים יכולים להירשם לא משנה היכן הם נמצאים בעולם.
דבר זה נותן להם את ההזדמנות להתחבר למורים, מנטורים ותלמידים שנמצאים בצד השני של כדור הארץ!
על ידי יצירת קהילה גלובלית של אמנים, לסטודנטים של CG Spectrum יש גישה וחשיפה לכל מיני נקודות מבט שונות.
אני חושב ששיעורים וירטואליים כמו של CG Spectrum מועילים גם מכיוון שהם משקפים שינויים בתעשייה.
המגיפה הובילה את תעשיית האנימציה לאמץ את העבודה מהבית בצורה שלא הייתה בעבר.
אולפנים רבים מבינים עד כמה ניתן לקיים צוותים מרוחקים שעובדים על סרט, ולכן אני בטוח שנראה את הגישה הזו להפקה נמשכת לאחר המגיפה.
עבור אמנים הלומדים בבית ספר וירטואלי, זרימת העבודה הווירטואלית והתקשורת הווירטואלית הדרושה לסביבות עבודה מרוחקות כבר יהיו נוחים עבורם.
אנימציה היא תעשייה תחרותית. מהם האתגרים הגדולים ביותר איתם מתמודדים אנימטורים שואפים בתעשייה כיום, ואילו עצות יש לך לאנימטורים להתגבר עליהם?
מייק ויסמאייר:
הענף היום הוא בהחלט תחרותי, אבל חשוב לזכור שיש בו מקום לכולם.
הדבר שחשוב לאנימטורים הבאים לזכור הוא שהתחרות הגדולה ביותר היא עצמך.
אם אתה מתחייב ללמידה ולצמיחה מתמשכת, תמצא את מקומך.
אני בעצמי נדחתי ע”י דיסני פעמיים!
אבל לקחתי את שתי הדחיות הראשונות האלה, למדתי מהן וניסיתי שוב.
אני גם רוצה להזכיר לאנימטורים את החשיבות של חונכות וקהילה.
זה באמת חלק בלתי נפרד מתעשיית האנימציה, ובגלל זה, אנשים שמחים לדבר איתך.
פנה לאמנים ולאנימטורים שנותנים לך השראה, ובקש להיפגש איתם – בתקופות מגפה אלה, קל לעשות זאת באמצעות וידאו.
שאל אותם שאלות על הקריירה שלהם, וראה אם הם יסתכלו על חלק מהעבודות שלך ויספקו משוב.
זה מפחיד לפנות לזרים, אבל ככה אתה מתחיל לבנות קהילה של אמנים שתטפח את התשוקה שלך ותתמוך בך.
אם אתה נלהב מאנימציה, אנשים ישימו לב. תמשיך בזה!
אלפרדו קסאנו:
אני חושב שאחד האתגרים הגדולים ביותר הוא העבודה עצמה.
קשה ללמוד אנימציה, במיוחד בדו-מימד.
והמעבר מסביבת למידה לעבודה מקצועית הוא קשה, כי העבודה יכולה להיות די מפרכת.
כדי להתגבר על זה אתה צריך הרבה תשוקה לתחום, סבלנות ומסירות אליו.
הדבר הגדול בו הוא שהעבודה הקשה מפצה על ידי התוצאה הסופית.
כשאתה זוכה לראות את הגזרה האחרונה של סרט שעבדת עליו, זה כל כך מתגמל ומספק.
במובנים רבים, הודות לטכנולוגיה ולצמיחה של התעשייה, אני חושב שכרגע היא אחת התקופות הטובות ביותר שאנו רואים לעבוד באנימציה.
התעשייה כעת גלובלית, ויש לנו גישה לשפע של מידע באינטרנט.
אבל יש גם אתגרים חדשים שאנימטורים לא התמודדו איתם קודם לכן.
כמות המידע הזמינה באינטרנט לאנימטורים יכולה להיות מכריעה ומפוזרת, ויש גם פלטפורמות חברתיות המאפשרות לאמנים להשוות את עבודתם לאחרים.
זה לא היה ככה כשאני הפכתי לאנימטור.
ועל כן העצה שלי היא: אל תיפול למלכודת של השוואת עצמך לאחרים.
תמיד יהיה מישהו מיומן יותר ממך, כמו גם מישהו פחות מיומן.
בסופו של דבר, זה לא משנה. במקום זאת, היו כנים עם עצמכם.
היו ביקורתיים, אבל גם סלחניים כלפי העבודה שלכם.
אם אתה מחפש מישהו להשוות את עצמך אליו, וודא שהאדם הזה הוא עצמך!
למאמרים נוספים של טון בום לחץ כאן!
מעוניין לנסות את כוחך באנימציה דו-ממדית? הורד מכאן גרסת ניסיון ל-21 יום של Toon Boom Harmony!
אם אתה אנימטור בארגון גדול שזקוק ליותר מ-20 רישיונות, השאר פרטים ונשמח לסייע לך במהלך הרכישה: